Hvor lang tid vil det ta meg (tror du) å få magen flat etter fødselen?

mandag 21. februar 2011

Livet mitt er for tiden utrolig vanlig...


Men i dag på jobb skjedde det noe overraskende supert...Jeg fikk IS!! =D

Og da jeg kom hjem viste min sønn meg hvorfor det er kjekt å ha barn...
 Så nå gleder jeg meg til å få en til...Neida! Men kjekt med hjelp =D.


Var forresten hos legen igjen her en dag...og det skjedde noe litt intresant denne gangen også på venteværelset. Jeg dro nemmelig på sånn " kom klokken 08.00 å få komme inn til legen uten bestilt legetime"-greie, å da er det et køsystem som funker slik: Alle legene på legekontoret har hver sin farge på noen lapper som det står tall på, og så får pasientene etter tur og orden en slik lapp når luken åpnes klokken 08.00. Det er litt sånn først til mølla for da får du jo nummer 1. Og denne morgenen var det ei dame som virkelig levde etter denne mølla-filosofien... Se for deg følgende:

Venteværelset begynner å fylle seg opp etter hvert som klokken nærmer seg 08.00. Noen har sittet å ventet lenge allerede, blant annet denne damen som bemerket seg for meg. Hun siiter å leser i et blad helt bakerst i rommet ved siden av meg, og ser stadig på klokken, Tripper litt med beina og vrir seg på stolen mens hun kremter og uffer seg og bemerker for enekelte andre at hun kom allerede kvart over sju.... SÅ slår klokken åtte og alle, seriøst ALLE hopper opp fra stolene sine og løper mot skranken. Jeg tar øretelefonene forfjamset ut av ørene og tenker "  Hva faen skjedde nå???" mens jeg trasker etter de andre pasientene.

Nabodama hadde visst ikke vært så lur som hun trodde...for hun som kom først til den åpnede luka og dermed ble  vinneren av dagens kølapp-konkurranse kom slentrende inn døra noen sekunder før åtte, og sto dermed rett attmed luka da sløyfebåndet ble klipt over. Og hun fikk rød kølapp nr.1.
Fornøyd snur hun seg og der står nabodama som i det hun tar i mot rød kølapp nr.2 nærmest roper ut :" Det er urettferdig at DU fikk rød kølapp nummer 1, DU SOM NETTOPP KOM INN HER!!! " .. "Eh...ja men jeg sto jo fremst...." klarer vinneren å hviske frem.
Nabodama går å setter seg og begynner å kommentere saken med en mann som vistnok burde vært nummer to istedenfor nummer 3 som han ble, i følge nabodama. Så reiser hun seg og marsjerer bort til luka igjen. " Jeg synes det er meget urettferdig at HUN DER I RØD JAKKE fikk nummer 1 når hun faktisk kom sist inn" sier hun og peiker på den skyldige før hun fortsetter : " Jeg forlanger at dette køsystemet blir forbedret slik at det lønner seg å komme tidlig. " Hun dama bak luka nikker og lukker luka... Nå er det vel over tenker jeg og lar blikket falle ned i det gamle, delvis ødelagte se&hør-bladet jeg har mellom henda. Men neida. Nabodama snur seg mot kølappholder nummer 1 og sier noe meget lavt som ingen andre klarte å få med seg..men jeg kunne se på ansiksuttrykket at det ikke var hyggelig beskjed..Så marsjerer hun stolt som en hane tilbake til plassen sin mens hun utveksler noen fornøyde blikk med kølappholder nummer 3. 

Selv sitter jeg igjen med en merkelig følelse...noe så barnslig liksom..om du er nummer 1 eller 2??? Whats the fucking differents? Neste gang skal jeg ta med telt og sovepose å plassere meg rett foran luka, bare får å få frem poenget =). Håper nabodama er der da =)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar